Friday, April 17, 2009

你会看吗?

刮风这天我试过握着你手
I've tried holding your hand on that windy day
但偏偏雨渐渐, 大到我看你不见
But it had to rain so heavily till I couldn't see you
还要多久我才能在你身边?
How long more do I have to wait till I can be by your side?
等到放晴的那天也许我会比较好一点
Perhaps I'll be better when the day clears.
从前从前,有个人爱你很久
There was someone who loved you long ago
但偏偏风渐渐, 把距离吹得好远
But the wind was so strong it blew us apart

好不容易又能再多爱一天
We were finally able to love for one more day
但故事的最后你好像还是说了 bye
But you still had to say bye at the end of the story.




可惜,我不是你想要的晴天.
而我想要的晴天,
你却不能给我.

No comments: